joi, 29 octombrie 2015

Ticleanu: ''Dumnezeu ne iubeste''

De aproape un an, Federaţia Română de Fotbal a organizat trialuri pentru copii românilor din Spania, Italia, Germania şi Ungaria. Peste paroximativ o lună urmează şi Franţa. La iniţiativa preşedintelui FRF, Răzvan Burleanu, o echipă condusă de Aurel Ţicleanu, managerul departamentului de scouting de la Federaţie, şi din care au făcut parte selecţionerii de la naţionalele U-15, U-16, U-17, U-18 şi U-19, a colindat Europa pentru a ochi cât mai mulţi copii şi juniori care ar putea face obiectul unei convocări la reprezentativele juvenile tricolore. PUTEREA a stat de vorbă cu Aurel Ţicleanu despre obiectivele atinse la aceste trialuri.

EXCLUSIV. Aurel Ţicleanu: “Avem copii extraordinar de talentaţi în lume. Dumnezeu ne iubeşte”zoom “Am fost împreună cu selecţionerii de la U-15 până la U-19, plus Belodedici, şi un cameraman, pentru că totul a fost filmat. Acţiunile au avut un plan afectiv, care pe noi, cei de la FRF care am fost în acele ţări, ne-au emoţionat. Mulţi dintre copii prezenţi la aceste trialuri nici măcar nu sunt născuţi în România şi nici nu vorbesc limba. S-a văzut totuşi o dorinţă şi o ambiţie exemplară de a juca pentru România. De exemplu, Dominik Wieland, găsit de noi la trialul din Germania. La primul său meci sub tricolor, prin vară, ar fi vrut să cânte şi el imnul României, dar nu ştia limba. S-a emoţionat atât de tare încât în primul sfert de oră din meci nu ştia pe ce lume este. Şi-a revenit ulterior şi a dat dovadă de maturitate în joc. Este un mijlocaş defensiv gen Ionuţ Lupescu. Este legitimat la FC Ingolstadt. La mulţi dintre cei pe care i-am observat la trialuri se vede că au o altă şcoală, cum driblează, cum transmit mingea, cum se deplasează în teren. Au un alt gen de profesionalism. De fapt asta am şi cautat. În primul rând să să aibă tehnicitate, să preia corect mingea, să o paseze la fel de corect, cum deposedează şi cum centrează. Apoi, ne-am uitat şi la fizicul lor. E clar şi se vede asta, că lucrând la cluburi importante de peste hotare, sunt dezvoltaţi faţă de ce avem noi în ţară”, ne-a declarat Aurel Ţicleanu.


Real Madrid a cerut bani

Copiii români prezenţi la trialuri au avut nevoie, pe lângă o adeverinţă medicală care să ateste că sunt apţi pentru efort, şi de o hârtie din partea cluburilor la care care sunt legitimaţi, un fel de accept pentru a lua parte la acest trial. Interesant este că, pentru unul dintre cei doi jucători “cedaţi”, Real Madrid a solicitat o sumă de bani. În rest, alte cluburi la fel de celebre, ca Bayern Munchen sau AS Roma, i-au lăsat pe copii fără pretenţii financiare. “În medie, în fiecare ţară în care am organizat trial, au venit în jur de 50-60 de copii. În Germania nu a venit nici un portar, iar în Italia au fost şase. Copii au fost legitimaţi, le-am ţinut câte un spech în limba română despre ceea ce dorim de la ei. I-am întrebat apoi dacă ne înţeleg. Dacă nu, Belo ştia spaniolă, altcineva din staff-ul nostru germana, eu mă descurc în italiană şi engleză, aşa că nu au fost probleme. Au fost împărţiţi apoi pe categorii de vârstă şi pe posturile pe care joacă. Apoi, cele câteva echipe formate au fost preluate de selecţionerii noştri. Pentru că de asta am venit cu ei, să-i vadă la lucru, să vadă ce pot fiecare. De aici e treaba alor, a antrenorilor noştri, să-i monitorizeze permanent, pentru că acum au toate datele despre ei”, a spus Ţicleanu.

Andreas Ivan, omul spectacol

Un alt puşti descoperit la trialul din Germania a fost Andreas Ivan. Născut pe 10 ianuarie 1995 la Piteşti, el a crescut de la doi ani în Germania, iar acum aparţine de clubul Stuttgarter Kickers, din liga a treia Germania, şi a trecut ca junior pe laVfB Stuttgart și Karlsruher SC. A fost selecţionat de nemţi la naţionala U-19 şi chiar a jucat într-un amical cu Italia, însă a fost convins să dea Germania pentru România. Selecţionerul de la naţionala de tineret, Cristi Dulca, l-a convocat în vară la un amical cu Georgia, însă nu a apucat să-l introducă în teren pe cel care a ieşit în urmă cu trei ani campion de juniori al Germaniei cu selecționata land-ului Wurttemberg. „Pe Andreas Ivan l-am convocat în urma recomandărilor lui Aurel Țicleanu și Sandu Tăbîrcă. Am descoperit un jucător tehnic, cu reale calități. L-am avut timp de 16 zile la pregătiri, s-a acomodat repede și mi-am dat seama că este un băiat muncitor, se vede că provine din cultura germană”, a spus Dulca. Dar cum a fost povestea descoperirea lui Ivan? Ne-o spune chiar Aurică Ţicleanu: “La trialul din Germania, la un joc şcoală, ne-a impresionat cu mobilitatea lui la mijlocul terenului. Ba era pe dreapta, ba pe stânga, ba atacant, ba în centru. La un moment dat, am oprit jocul şi l-am întrebat: ‘Tu ce post joci? Iar el îmi zice: Joc unde e mingea’. I-am spus să evolueze unde dă el cel mai bun randament, pe postul de mijlocaş dreapta. Pentru că altfel bulkversează toată echipa dacă îşi părăseşte atât de des postul. A înţeles, iar la final i-am transmis că ne-a dat pe stape şi să o ţină tot aşa, pentru că va fi convocat la naţionala de tineret. Ceea ce s-a şi întâmplat”.

Piedici majore

Dacă până acum totul pare bine şi frumos, există şi un impediment serios  Minorii fiind, ei au nevoie de procură din partea părinţilor pentru a veni în ţară să joace pentru România. Mulţi părinţi sunt despărţiţi, provin din familii dezbinate, şi nu pot avea procură din partea amândorura. În plus sunt şi costurile transportului dus-întors, pentru că FRF nu le asigură asta. “Ştiu că asta este o mare, dar nu cunosc astfel de amănunte în această privinţă. Au nevoie de procură. Stau la aceste vârste fragede prin aeroporturi. Sunt şi costuri mari. Oricum, eu le mulţumesc acestor copii, părinţilor lor, care i-au adus de la mari distanţe, că au venit la aceste trialuri. Avem copii extraordinar de talentaţi, Dumnezeu ne iubeşte. De asta am deschis şi vom deschide şi noi în ţară Centrele de Excelenţă. Pentru a reduce acest decalaj dintre copiii de afară şi cei de aici. Pentru că am văzut că există o diferenţă de “şcoală de fotbal””, a afirmat în încheiere Aurică Ţicleanu.

sursa www.puterea.ro

mai recomand: Drama fotbalului romanesc si Flexibilitatea sistemului de joc

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu